Rebecca and Fionafied!

Jag skiter i mitt osminkade ansikte och min feta dreadskaka till underhår. Jag drar på mig lite second hand, sätter på en houselåt och tänker "riktigt fett alltså". Jag har påverkats positivt av svt:s webdokumentär om två smått provokativa, hårt arbetande, sjukt snygga och roliga dj-brudar. 15 minuter i veckan (gånger alla gånger jag ser varje avsnitt samt läser deras blogg) ger mig en fin dos av ökat självförtroende. Inte för att det inte existerat förrut, men jag har liksom inte prioriterat det, självförtoendet alltså. Jag har tagit illa vid mig vid obefogad kritik, känt mig dålig och värdelös. Värdelös- min konfirmationspräst sa en gång att det var ett av dem fulaste ord han viste. Att vara helt utan värde, ja, det ligger något i det. Dem negativa tankarna är borta nu. Jag vet ju att jag är bra, riktigt bra. Jag kan massor med saker!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0