demokrati

Självklart känns det inte bra att Sverigedemokraterna fick så många röster. Självklart är det fel att ett extremistiskt parti röstas in i vår riksdag. Självklart är något riktigt fel med SD:s politik, när inget av de andra invalda partierna vill samarbeta med dem. Självklart är en motreaktion befogad. Det jag inte förstår är människors vrede mot Jimmie Åkesson. Han är säkert ingen reko kille, men det är ju knappast endast hans egna röst som för hans parti framåt. Partiet har anhängare i hela Sverige, och de är många. Sverigedemokraterna står bland annat för en politik att skärpa straffen för våldsbrott, att göra livet bättre för pensionärer, att vi ska värna om de invandrare vi har tagit emot. Det är frågor som jag tycker är viktiga. Kanske är det dem frågorna som folk har röstat för. Kanske är det på grund av ren desperation som detta parti har varit ett alternativ. Kanske detta parti har lyft frågor som övriga ministrar tappat bort i deras smutskastning av varandra. Jag stödjer inte Sverigedemokraterna någonstans. Jag tycker det är bra att det idag finns demonstrationer mot rasism. Olikheter berikar. Det jag däremot vill belysa är att ett hat mot Jimmie Åkesson inte löser problemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0