en snäll man...

... gjorde min dag idag! Han kom fram till mig i fiskdisken och sa att han tyckte att jag var så trevlig, glad och duktig. Det kändes så härligt att höra. Jag har ganska lite ansvar på mitt arbete, det kan ibland göra att jag känner mig obetydlig och värdelös. Jag vet ju innerst inne att jag är bra. Jag vet ju innerst inne att jag klarar av mycker mer än vad människor kanske tror. När jag jobbade på Almö fisk för några år sedan så skötte jag nästan hela affären själv då min chef var på semester. Jag vet att jag kan mitt jobb! Ibland tvivlar man dock. Vissa dagar får man bara tillrättavisningar och det kan bryta ner även det bästa självförtoende. Därför blev jag så glad idag av mannens kommentar. Ibland behöver man bara lite bekräftelse på att man duger. Att mannen i fråga tidigare själv varit fiskhandlare gör ju inte det hela sämre. Jag ska försöka bli bättre på att bekräfta mig själv. Klappa mig själv på axeln och tänka "Bra jobbat idag, Jenny". Varför ska mina chefers klappar på axeln egentligen väga tyngre? Heja mig själv!

Kommentarer
Postat av: A-K aka Bäverhonan

Heja dej!

Puss!

2010-10-01 @ 00:15:08
Postat av: Carita

åh nej det var inge klurigt man måste typ ha den enda upp i taket bara. Och det gick att köta sladd till jag hade en egen men ddom frågade i afären och vist var det indigo ! Mycket trevliga var dom och dom satte i hopp den. Tänk bara på att köpaden i slutet på dagen för den blir ganska stor att frakta hem :P



puss!

2010-10-01 @ 05:52:40
URL: http://caritaszmida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0