godmorgon!

Jag är uppe och myser lite innan jobbet idag. Det är gött att ha lite kvalitetstid med sig själv såhär på morgonkvisten. Ha tid att hasa omkring i tofflor och flanellpyjamas. Dricka kaffe i slowmotion och lyssna på radion. Snart ska jag ta på mig det jag kallar för transportkläder. Eftersom jag arbetar med fisk, utan att ha dusch på jobbet, så luktar jag lite fisk innan jag hunnit duscha hemma. Därför har jag transportkläder som jag bara har mellan jobbet och hemmet så att säga. Dessa består av mjukisbyxor, gamla kläder som jag inte gillar, gårdagens linnen, eller något annat upppiggande. Jag gillar ju mitt arbete så dessa offergåvor i fiskens tecken är något som jag helt enkelt får finna mig i. Ibland hade det dock varit fantastiskt att kunna jobba i klänning, snygga skor och en skön frisyr. Därför kan jag drömma mig bort ibland. Tänk att fixa iordning värsta partyfrillan innan jobbet. Detta känns som en underbar illusion, för om jag någon gång skulle byta jobb så är antagligen rockabillyfrilla inte det som lockar mest sådär i morgonrufset. Men man kan ju alltid låtsas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0