Jesus har fått finfrämmande

Min idol, min skatt, min morfar. Han fick ont i sin kropp och flyttade till himlen. Jag älskar honom så mycket och vill att han ska komma tillbaka. Men han gör inte det, kan inte det. Intalar mig att han kommer att leva kvar. Leva kvar i mig om inte annat. För han har inspirerat och influerat mig. Vi delar samma DNA. Bara det.



Morfar- du är bäst. Jag kan sätta en slant på att du lever rövare där uppe i himlen. Att du med dragspelet i högsta hugg spelar visor. Att du dricker öl och äter sill, sittande i någon skön berså med gamla vänner. Kanske tar du en sväng om med dina friska ben och fungerande kropp.  Saknaden är stor men tusen tack för allt du gjort för mig. Älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Othilia

Fina fina pappa. Jag älskar dig med, men jag vet att du har det bra nu. Fast jag längtar efter din röst och dina skämt. Jag skall hålla ditt minne levande så länge jag lever. För sedan träffas vi ju.

Kram

2011-08-11 @ 22:23:41
Postat av: Clem

Fina du! Och Pysen är ju där oxå!

Kram

2011-08-12 @ 10:18:00
URL: http://favorittidsfordriv.blogspot.com
Postat av: Tant Eva

Vad fint skrivet om morfar! Tror han hade glatt sig åt att ni dukat så fint med hans gamla porslin!Saknar honom mycket också

2011-09-07 @ 17:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0