HMmm..

Idag hittade jag den nya HM-katalogen på dörrmattan. Med postit-lappar, färgpennor, anteckningar, inköpslista och förvrängd kroppsuppfattning, ser jag nu hela min höstgarderob framför mig.

Attans! Jag hade liksom bestämt mig att inte gå på billiga märken längre. Min plan var att med noga, utvalda plagg bygga upp min garderob från scratch igen. En delikat blandning av femtio/sextiotalsklänningar, den lilla svarta, enkla rena linjer, hållbara färgskalor, den perfekta balansen mellan amerikanskt, brittiskt och skandinaviskt. En garderob med en trygg bas och kombinationsmöjligheter.

HM har krossat mina planer. Kollektionen är bara för snygg att ignorera. Den bygger på sextiotalsflörtar, A-linjeformade kappor och klänningar, kjolar med rätta längden och en enhetlig färgskala i brunt, puder och ockra.









Alla bilder är ifrån HM.

Kommentarer
Postat av: Othilia

Wow, va fint. Måste hämta min katalog och sätta mig gött i soffan.

2011-07-20 @ 20:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0