punk, färg och kärlek

I lördag var jag och Jens på spelning på Henriksberg. Det var roligt och bandet som vi var där för att se, Gamla pengar, var bra! Jag blev lite mer kompis med Jens kompis Skinny också. Det känns skönt att få lite kvalitetstid med hans vänner. Jag gillar inte när han pratar om mig som "tjejen". Jag heter Jenny, och hans vänner ska veta det.

Väl inne på Henriksberg såg jag fina Mon Cheri-Linnéa. Jag gillar hennes blogg skarpt och ville verkligen säga det. Men det kändes lite konstigt att gå fram till någon, veta vad hon heter, vad hon brukar göra och säga att man gillar det. Jag blev lite nervös att hon skulle se mig som en stalker. Det gjorde hon inte, som tur var. Men det blir en liten konstig situation, det här med bloggar. Jag känner ju faktiskt inte henne. Hur mycket har man rätt att lägga sig i någons liv? Ett liv och en blogg är ju inte samma sak. Men ibland är det svårt att dra gränsen. Jag är i alla fall glad att jag sa hej. Hon är bra, Linnéa!

På söndagen åkte vi till vår nya lägenhet och målade badrumet. Nu är det bara en strykning kvar där inne, sedan är det klart. Det kommer kännas skönt att i alla fall bli klara med ett rum, även om det är det minsta. Jag längtar verkligen efter att få flytta in, att få inreda. Jag har slutligen bestämt mig för hur jag vill ha det på balkongen. Jag har ju pendlat lite mellan asiatiskt och lantligt. Det blir lite bohemiskt med grönt, vitt och zink. Sedan ska jag fästa upp tyll så att det blir lite som en himmelsäng tänkte jag. Vi får se om plan och verklighet går hand i hand. Lite extra pysselsugen är jag dock, jag har nämligen fått en riktigt skön gammal symaskin av Jens mamma, yippie!





(Klicka på bilderna för källa).



Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej, vad kul det var att prata med dig den kvällen! lite pinsamt bara att jag hade druckigt lite... tappade ju mitt glas hela tiden ;) hoppas du träffar mig någon gång när jag är mer "normal". kram från mon cheri-linnea

2011-03-11 @ 12:12:02
URL: http://moncheriblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0